Dienstverlening

Als gemeente zetten we sterk in op een kwalitatieve dienstverlening en efficiënte communicatie. Correct, relevant en afgestemd op de noden van de burger. We evalueren onze werking continu en sturen dagelijks onze processen bij. We bouwen de digitale dienstverlening uit maar hebben zeker ook aandacht voor zij die nog niet helemaal op de digitale trein zitten.

Doorlopend welkom aan het onthaal

Het onthaal in het gemeentehuis is tijdens de openingsuren doorlopend open. Daar kan je zonder afspraak terecht voor o.a.:

  • de aankoop van vuilzakken, Retiese cadeaucheques …
  • algemene gemeentelijke info
  • het maken van een afspraak bij een van de andere diensten
  • het afhalen van vooraf aangevraagde documenten: uittreksel strafregister, attesten bevolking en burgerlijke stand
  • het binnenbrengen van documenten burgerlijke stand en
    vreemdelingenzaken

Sociale Dienst en dienst Burgerzaken: maak je afspraak online

Boek online je afspraak in via www.retie.be/afspraak-maken. 

Digitaal loket

Misschien is het zelfs niet noodzakelijk om langs te komen, maar kan je je vraag ook telefonisch of online afhandelen! Vergeet daarom zeker ook niet een kijkje te nemen in ons digitaal loket.
Daarnaast kunnen nog heel wat andere zaken van thuis uit in orde gebracht worden: zaalreservatie, kinderopvang en vrijetijdsactiviteiten (i-Active), bevolkingsattesten via Mijn Burgerprofiel, omgevingsvergunning via Omgevingsloket

Digitale pasfoto’s voor je identiteitsdocument

Pasfoto's voor op je e-ID, Kids-ID, reispas en verblijfskaart kunnen voortaan tijdens je afspraak bij de dienst Burgerzaken genomen worden.
De voorwaarden en uitzonderingen vind je op hier.